Reacties op dit artikel
  • Eric Wo 14 dec 2011, 10:12

    De functieprofielen die de ministeries gebruiken vind je via deze linkjes:
    Databeheerder: http://bit.ly/t2Ggau
    Recordbeheerder: http://bit.ly/vwyIHT
    Recordscoordinator: http://bit.ly/uOQSZq

  • Casper Wo 14 dec 2011, 10:19

    SOD-Opleidingen gebruikt de volgende kwalificatieprofielen en beroepsprofielen voor haar opleidingen:

    SOD-I (Mbo): http://bit.ly/vmNCYu
    SOD-II Ad: http://bit.ly/vH7eHk
    HMDI (Hbo): http://bit.ly/s7ROTX

  • eric Di 14 feb 2012, 16:40

    deze kwam ik vandaag nog tegen bij de functie document manager:

    Functie-eisen

    -HBO werk- en denkniveau
    -Aantoonbare kennis op het gebied van Document Management.
    -Kent de markt en de relevante spelers voor Document Management
    -Heeft zicht en visie op de ontwikkeling van de het vakgebied Vaardigheidscompetenties
    -Uitstekende communicatieve en sociale en adviesvaardigheden: overtuigingskracht bij het verkopen van oplossingen, schriftelijke vaardigheden (b.v. het opstellen van uiteenlopende rapportages en verslagen).
    -Vaardig in het adviseren en onderhandelen uiteenlopende/moeilijke situaties, bijv. bij projecten, complexe adviesaanvragen etc.
    -Vermogen om zelfstandig beslissingen te nemen en problemen te analyseren en op te lossen.
    -Bekwaam in de omgang met de binnen de organisatie gehanteerde geautomatiseerde systemen.
    -Affiniteit met processen en werkwijzen.
    -Helikopterview.
    -Creatief / probleem oplossend / out-of-the-box denken.
    -Signaleert organisatie brede behoeften m.b.t. berichtenverkeer en vertaald dit naar concreet beleid en/of projecten.
    -Gedragscompetenties

    -Analytisch vermogen: verzamelen en analyseren van informatie uit verschillende bronnen en integreren van de informatie op methodische wijze op het juiste niveau.
    -Resultaatgericht handelen: bepalen van feiten, oordeelvorming en het kiezen van gerichte acties om het gewenste resultaat te bereiken.
    -Zelforganisatie en timemanagement: prioriteiten stellen en effectief gebruik maken van tijd en middelen.
    -Inter-persoonlijke vaardigheden: het creëren van een basis voor een open communicatie in de omgang met anderen en het beschikken over inlevingsvermogen.

  • Erika Hokke Di 31 jul 2012, 11:58

    De KVAN beheert beroepsprofielen voor archivaris en recordsmanager. De beide beroepsprofielen zijn eerder opgesteld door de (toenmalige) Archiefschool en later overgedragen aan de KVAN. Meer informatie over de beide profielen en de profielen zelf vind je via: http://www.kvan.nl/kvan/vakkennis/beroepsprofiel.php

Mijn reactie

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

SOD Feeds