Reacties op dit artikel
  • C. Fluyt Di 8 sep 2009, 07:58

    Het belang van DIV neemt toe omdat de afdeling de organisatie instrumententen kan bieden die inzicht geven in de doorlooptijd van de afhandeling van een vraag / zaak. De bekende rappellijst is één van die instrumenten. In de digitale situatie zal dat instrument opgewaard moeten worden. Het moet meer zijn dan een lijstje met af te handelen brieven waarvan de behandeltijd is overschreden. De rappellijst 2.0 geeft inzicht in doorlooptijd, afhandelingstatuis, workload, risico's e.d.

  • g. de haan Wo 9 sep 2009, 14:58

    Het kan de positie van DIV verbeteren omdat DIV de organisatie de tools kan bieden ter voorkoming dat deze regeling in werking treed. Echter ben ik wel van mening dat de positie al zo zou moeten zijn dat een dergelijke regeling niet nodig moet zijn.
    Als je een systeem hebt waar je attendering in kunt bouwen zit je al goed. Ik ben meer een voorstander van attendering dan rappelering, ook dit in het kader van pro-actief zijn! En je hebt er niks aan als je gewaarschuwd bent dat je te laat bent. Ik heb liever een waarschuwing dat ik de behandeltermijnen dreig te overschrijden.

Mijn reactie

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

SOD Feeds