Reacties op dit artikel
  • sylvia Do 24 nov 2011, 15:05

"Hoe zorg je ervoor dat je hoofd in de cloud beter spoort met je handen vol papier??"

Deze zin heb ik 3x gelezen om het visueel voor mij te zien.

Het is goed om met je hoofd in de wolken op afstand naar de (omvang) van de documenten te kijken en orde op zaken te stellen.
    Belangrijk daarbij is om met de benen op de grond te blijven staan. Informatiesystemen zijn middelen, niet het doel.
    Doel is adequate informatievoorziening, efficiënte bedrijfsvoering. Wat daarvoor daadwerkelijk nodig is, daaraan wordt helaas vaker voorbijgegaan.
    De titel van 80 jaar SOD geschiedenis blijft daarom ook super actueel:
    'niet de instructie, doch het inzicht bouwt een goed archief'

• Karina Kwant Vr 23 dec 2011, 14:28

Hallo,

Het gevoel is heel herkenbaar. Ook bij mijn team was het gevoel van: hoe kunnen we inrichten naar de toekomst maar het hier en nu ook goed faciliteren? Voor ons is er veel helderheid gekomen door te zorgen voor lange termijn visie. Waar willen we als organisatie met documentbeheer/management naar toe? waar staan we nu? Daarna de weg bepalen om de visie invulling te geven. Wat is wanneer nodig om invulling te geven aan de visie? Wij hebben daar afgelopen jaar veel aandacht aangegeven en kunnen nu de weg in om stapgewijs de invulling van de visie uit te voeren. Het is niet onmogelijk, het vergt wel doorzettingsvermogen en daadkracht.
    Succes!

Mijn reactie

• HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

SOD Feeds