Reacties op dit artikel
  • Sylvia bakker-kempen Vr 5 mrt 2010, 14:05

    Eric, leuke inspiratie!
    Ik vind de I-phone geweldig! Erg toevallig weer probeerde ik deze week ook apple/i-phone te betrekking in een toelichting met betrekking tot de dienstverlening van DIV/Informatiebeheer. Overigens 'verkoop' ik onze afdeling regelmatig als 'het hart van de organisatie'.

    Het gebruik van diensten en producten van de overheid kan beter worden geregeld door een soort 'Apps' oplossing.
    Er moet toch een goede manier zijn te bedenken om de ingewikkelde bureaucratische dienstverlening voor een redelijk bedrag bij de burger te krijgen.
    DIV kan hierbij inderdaad leidend zijn, afdelingen formulieer jullie Unique Selling Proposition! (exclusief verkoopargument;-))
    Ook een goed idee om hierbij de VNG te betrekken.

  • eric kokke Wo 10 mrt 2010, 10:42

    hoi sylvia,
    mee eens. het goed om te zien dat je ook Unique Selling Proposition gebruikt (ipv Point)!
    Wij starten binnenkort met cursussen Marketing voor Div, helemaal gericht op deze probematiek. Is een kort gastcollege over hoe jij dat doet bij jullie misschien iets voor je?

  • MO3 Do 11 mrt 2010, 11:30

    het klopt dat div zich niet altijd even goed verkoopt, maar je moet wel zorgen dat je de belofte kunt inlossen. Dus zorg ervoor dat je dienstverlening op orde is en verkoop geen gebakken lucht.

Mijn reactie

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

SOD Feeds